Personal Branding moeilijk? 5 onderwerpen om over te schrijven!

Als ik na een fotosessie tegen mijn klanten zeg ‘nou, wel lekker gaan posten op social media he!’, kijken er toch een paar wat paniekerig op. ‘Ja, maar wat zet ik er dan bij?’ Hier heb ik iets op gevonden, namelijk de inspiratiesessies over Instagram marketing en personal branding! Vandaag geef ik alvast 5 leuke tips waar je over zou kunnen posten!


Mensen doen zaken met mensen

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, mensen doen zaken met mensen, niet met een bedrijfsnaam! Zorg er daarom voor dat je een beetje menselijkheid laat zien aan jouw publiek. Dit zorgt voor vertrouwen en een bepaalde klik waardoor je sneller jouw ideale klant naar je toe trekt.

Toch blijft het lastig. ‘Zitten mensen wel op mij te wachten?’, ‘Wat heb ik nou voor boeiends te vertellen?’, etc. Ik help je heel graag, want ik geloof dat iedereen een boeiend verhaal heeft! Een Personal Branding Inspiratiesessie is toegankelijk voor iedereen, ook als je geen fotosessie boekt of deze liever bij een andere fotograaf afspreekt. Hetzelfde geldt voor Instagram Inspiratiesessies, maar daar ga ik het later eens over hebben!


5 onderwerpen voor persoonlijke content

Goed, de tips. Deze zijn helemaal vrij in te vullen en je kan altijd wel iets vertellen. Wees niet bang om raar gevonden te worden, wordt juist een trendsetter! Het eerste schaap wat over de dam gaat!

1. Vertel over een inzicht die je kreeg van een klant of andere (zakelijke) relatie

Heeft iemand je ooit heel erg aan het denken gezet? Iets bij je los gemaakt wat je hebt meegenomen in jouw doen en laten, zakelijk of privé? Denk bijvoorbeeld aan die klant die ooit eens hele wijze woorden uitsprak over iets waar jij over twijfelde of aan jouw businessbuddy die vertelde dat je dat idee nu eindelijk eens moest gaan uitvoeren, omdat dit je echt verder zou brengen!

2. Welke sleutelwoorden passen er bij jou als ondernemer en waarom?

Vertel hier ook eens over! Voor mij zou het er zo uit zien: Bij mij passen de sleutelwoorden ‘toegankelijk’, ‘vakkundig’ en ‘positief’. Toegankelijk, omdat ik het contact heel laagdrempelig houd en jou als gelijkwaardige behandel. Vakkundig, omdat ik gediplomeerd ben, zorgvuldig met jouw gegevens en jouzelf om ga en hoge kwaliteit kan leveren. Positief, omdat ik graag wil dat jij helemaal jezelf bent en straalt op de foto’s! Ik hou van een positieve benadering en denken in oplossingen en mogelijkheden. The sky is not the limit!


3. Deel kennis over jouw expertise

Niet alleen vinden mensen dit mega interessant, je laat hiermee ook zien dat jij een expert bent! Ik laat bijvoorbeeld wel eens zien hoe ik een foto bewerk of ik schrijf een blog als deze 🙂 Iedereen kan wel iets interessants vertellen. Ben je illustrator, laat dan eens zien met welke materialen je het liefst werkt en waarom. Ben je jurist, leg dan eens uit hoe een bepaalde wet eigenlijk werkt. Easy peasy!

4. Hoe kom jij tot rust na een lange werkdag?

Elke ondernemer loopt hier wel eens tegenaan: ‘Rust, wat is dat?’ Spoor anderen aan om ook even tot rust te komen en deel hoe jij dat doet. Ga jij met een dekentje op de bank Netflix kijken? Pak je een boek en laat je het bad vol lopen of ga je juist heel uitgebreid koken met de muziek op standje ‘karaoke’?

5. Waarom ben jij nou zo goed in wat je doet?

Heeft dit te maken met jouw ervaring, een studie die je gevolgd hebt of iets unieks wat je doet? Deel het met jouw volgers en wek hiermee hun interesse in jouw product of dienst en zeker in hetgeen wat jou nu zo goed maakt!


Hopelijk heb je iets aan de tips! Kan ik jou verder helpen met een inspiratiesessie of een fotosessie? Neem dan contact met mij op! Gebruik je de tips in een post, tag mij gerust! Ik ben heel benieuwd!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *