De standaard profielfoto is uit!

Ja, je leest het goed. De standaard profielfoto met een nietszeggende witte achtergrond is uit! Helaas zie je ze hier en daar nog wel voorbij komen op LinkedIn, maar als ik het zou mogen zeggen is dat snel over en kiezen meer mensen voor persoonlijkheid! Wil je weten welke profielfoto’s wel helemaal in zijn, lees dan dit blog!

de-standaard-profielfoto-is-uit


Ik wil mijn stelling wel ergens op baseren en daarom heb ik een poll gehouden op Instagram. Maar liefst 93% van de stemmers gaf aan dat ze niet zouden kiezen voor een foto met een witte achtergrond. Ook heb ik gevraagd waarom en daar kwamen o.a. deze reacties op: ‘Een witte achtergrond is steriel’ en ‘een omgeving heeft een persoonlijke tint’. Daar ben ik het helemaal mee eens!


Laat in je profielfoto zien wat je doet, maakt of levert en hoe je bent

Is dat ook niet een stuk logischer? Mensen kunnen zo namelijk meteen zien in welke branche je werkt, wat voor type persoon jij bent en/of wat ze van jou kunnen verwachten. Daarnaast straalt het ook betrouwbaarheid, toegankelijkheid en professionaliteit uit. Hierdoor zullen mensen sneller geneigd zijn om bij jou aan te kloppen voor een dienst of product. Personal branding is zo belangrijk!

Niet alleen voor ondernemers is het belangrijk om jezelf te laten zien, ook als je in loondienst werkt is een goede foto op je CV een must. Jouw (toekomstige) werkgever zal als eerst je foto zien en dan pas de tekst gaan lezen. Met een creatieve foto zal je er meteen uitspringen! Samen zullen we brainstormen over wat voor foto’s bij jouw werk passen. Misschien wil je wel gefotografeerd worden terwijl je je werk doet, met jouw product in gebruik of kies je er juist voor om het simpel te houden en puur te focussen op jouw karakter, helemaal prima!

Een foto op wit is standaard en zeg eens eerlijk, stiekem lijken ze allemaal op elkaar. Als je gezien wilt worden, kies je voor iets unieks. Mensen zijn dan veel sneller geïnteresseerd om meer over jou te lezen en je misschien wel een berichtje te sturen of te reageren. Zorg er dus voor dat de berichtjes naar jou zullen gaan in plaats van naar jouw concurrent, omdat jij die uitnodigende profielfoto hebt!

  • new-fotografie-professionele-fotograaf-veenendaal-personal-branding-zakelijk-portret-7
  • new-fotografie-professionele-fotograaf-veenendaal-personal-branding2-zakelijk-portret-
  • new-fotografie-professionele-fotograaf-veenendaal-personal-branding-zakelijk-portret-6
  • new-fotografie-professionele-fotograaf-veenendaal-personal-branding-zakelijk-portret-3
  • new-fotografie-personal-branding-zakelijk-portret-portfolio-1

Kies voor de juiste locatie en styling

Ook door het kiezen van een goede locatie komt de kijker veel meer te weten over jou. Kies een locatie of ruimte die goed bij je past. Misschien in de natuur, in een café of juist op kantoor? Niets is gek of raar, ik heb zelfs iemand gefotografeerd in een groentenwinkel! Het was daardoor wel meteen duidelijk dat deze ondernemen zich bezighoudt met gezonde voeding 😉

Natuurlijk is het ook goed om op de styling te letten. Misschien wil je een bepaald voorwerp wat belangrijk is op de foto hebben, bijvoorbeeld een camera, telefoon of een schildersezel, omdat dat iets zegt over je werk. Dat maakt jou profielfoto alleen nog maar sterker en duidelijker!


5 redenen om nu een afspraak te maken voor nieuwe foto’s

new-fotografie-veenendaal-professionele-fotograaf-2
  • Mensen zien meteen wat je doet en wie je bent als persoon
  • Mensen zullen je sneller vertrouwen en jouw diens/product kopen
  • Je laat je persoonlijkheid en karakter zien, waardoor mensen een band met je voelen
  • Je kan je creativiteit veel beter kwijt, omdat je de ruimte zelf kan kiezen en gebruik kan maken van styling
  • Jouw foto zal veel beter opvallen dan foto’s met een witte achtergrond

Wacht niet te lang meer, maar ga zo snel mogelijk van ‘wit’ naar ‘it’! Natuurlijk is het mogelijk om te kiezen voor een hele beeldbank voor je onderneming, zodat je altijd een foto hebt die je kan gebruiken bij een nieuwe social media post!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *